Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 08-05-2019, 11:00   #1781   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
4 juni blijkbaar nieuwe kickstarter-ronde voor seizoen2. Alle content van seizoen 1 + nieuwe content terug te krijgen. Vorige keer al zitten twijfelen. Hmmm.
Heb jij enkel base game? Zoja, is dat de moeite in de long run, of voel je al snel dat uitbreidingen aangeraden zijn? Want all in gaan is toch iets te kostelijk.
De prijzen zijn gestoord:
- $325 all-in voor S1
- $300 nieuwe content voor S2

Ik ga nog afwachten, maar ik ben heel blij met mijn all-in pledge van S1. Ik heb net alles opengedaan, ziet er erg goed uit. De core game bevat een naslagwerk van 60 pagina's (zuiver een naslagwerk, het spel zelf is niet moeilijk, alleen de skills en iconografie moet je onder de knie krijgen) en een dikke mission booklet met 23 missies.

Dus als je mij vraagt of de core game genoeg is om af en toe te spelen en je vindt het niet erg om op 4 verschillende maps te spelen: absoluut. De expansies bevatten nog veel meer missies, heroes en villians, equipment en maps. Dus nog veel grotere variatie, maar dat is een persoonlijke mening.

Arkham Asylum ziet er bvb awesome uit met zijn vele kleine kamertjes zoals het een psychiatrische instelling beaamt. Een echte melee combat map dus
Old 08-05-2019, 11:11   #1782   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Met alles van S1, wat ik heb, is het al dik de moeite.
Het is een KS Exclusive dus ik denk dat het aftermarket moeilijk te vinden gaat zijn.
De core pack alleen was $140. Daarvoor heb je al gemakkelijk vele uren gameplay. De voornaamste mini's zitten in dat pakket.

bekijk de KS pagina van S1 alvast eens. Als je wil, wil ik wel in detail wat foto's maken van de all-in pledge van wat je wil.

De uitbreidingen bieden vooral meer van hetzelfde aan, behalve de VERSUS uitbreiding. Dat is een totaal nieuwe spelmode.

Misschien kan je S1 van iemand overkopen, dan moet je niet wachten tot S2 geleverd wordt?

https://www.kickstarter.com/projects...ity-chronicles

https://ksr-ugc.imgix.net/assets/020...gif-q=50&q=92&

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.

Last edited by Irmo; 08-05-2019 at 11:20..
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2019, 11:12   #1783   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik heb hem trouwens al gespeeld, afgelopen vrijdagnamiddag. Als voorbereiding heb ik de rulebook volledig doorgenomen zodat ik alle details en spelconcepten kende en kon toepassen, tevens heb ik de skill guide en de heroes / villains flowcharts gedownload en gelamineerd. Speluitleg aan die vriend was 45 minuten, maar kon eigenlijk korter omdat je niet alles moet uitleggen. Heroes en Villains hebben veel gelijkenissen, zeker in de acties en de uitvoering ervan.

Het enige verschil is dat elke Hero een eigen Batman computer heeft met zijn karakter erop en deze kan in zijn beurt zoveel energieblokjes uitgeven als hij wil. De Villain heeft een command board met een river van villains, en kan in zijn beurt 0, 1 of 2 characters activeren door het spenderen van energieblokjes. Buiten je beurt kan je energieblokjes uitgeven aan defense en rerolls. De catch van het spel is, net zoals bij Conan, dat ge uw energieblokjes goed moet managen. De Villain kan aan het begin van zijn beurt 3 of 5 blokjes terugkrijgen om te activeren, de Heroes krijgen er 2 als ze een normale beurt doen. 6 als ze rusten en dus hun beurt overslaan.

Normaal gingen we met 2 een Versus scenario spelen, ik heb echter gekozen voor een gewoon 2 player scenario om het spel onder de knie te krijgen. Ik was Batman year 100 en de andere Mr Freeze. Maar 1 hero dus, die nog eens melee skills heeft. Doel was om 3 bommen te activeren zodat Mr Freeze zijn plannen niet kan voortzetten. Nipt verloren in de laatste ronde door te lang gewacht en foute equipment gekozen. Dikke fun.

Algemene indrukken:
- Miniatures, artwork, maps en alle grafische dingen zijn bijzonder goed en mooi gemaakt.
- Gameplay: eigenlijk is het geen moeilijk spel die nog eens vlot speelt ook. Het enige waar je wat tijd in zal moeten steken is de iconografie en het begrijpen/toepassen van je skills.
- Met tijd zie ik deze echt wel uitgroeien tot een fast-paced spel met veel mogelijkheden door de extra expansies.
- Een must-have voor de Batman fans.
Old 08-05-2019, 11:15   #1784   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
De uitbreidingen bieden vooral meer van hetzelfde aan, behalve de VERSUS uitbreiding. Dat is een totaal nieuwe spelmode.
Dat klopt inderdaad. Alle info staat op de Kickstarter pagina, maar ik kan u alvast zeggen dat in de Versus mode zowel Heroes als Villains een eigen command board hebben met een river aan respectievelijk Heroes en characters.

Hier heb je eigenlijk de vrijheid om te spelen met gelijk welke Hero/karakter maar er zijn restricties aan bevonden (ik denk 1 villain met Leader status, enkele henchmen en enkele luitenants, idem voor de Heroes). Deze lijkt mij een zeer strategische spelmodus.

Sorry voor de long wall of text, maar ik ben er enthousiast over
Old 08-05-2019, 13:00   #1785   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik snap echt niet hoe je dat er aan kan geven
Hoeveel uren moet je al spelen om wat value for money te krijgen?

Ik vind Gloomhaven zelfs nog overpriced ondanks die vele uren/avonden dat ik er al mee gespendeerd heb. Heroquest koste vroeger 2000bfr ofzo en zat ook vol mini's/kaarten dus dat is geen reden
Old 08-05-2019, 13:20   #1786   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Ik snap echt niet hoe je dat er aan kan geven
Hoeveel uren moet je al spelen om wat value for money te krijgen?

Ik vind Gloomhaven zelfs nog overpriced ondanks die vele uren/avonden dat ik er al mee gespendeerd heb. Heroquest koste vroeger 2000bfr ofzo en zat ook vol mini's/kaarten dus dat is geen reden
Goh, ik ga er dubbel plezier uit halen, schilderen en spelen. Ik zie me dit ook jaren nog spelen (maar dat heb ik met al mijn bordspellen) en plus ook enorme batmanfan, dus dan kunnen we eens gek doen.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2019, 13:22   #1787   link
-wim-
Senior Member

-wim-'s Avatar

Momenteel zit ik enkel in een casual groepje waar vooral partygames en andere lichte fillers gespeeld worden (genre Dixit en King of Tokyo), maar wat zwaardere boardgames krijg ik daar heel moeilijk verkocht.

Voor dat soort spellen zou ik dus liefst een 'hardcore' groep vinden in de (ruime) omgeving van Leuven... iemand interesse ?

-wim- is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2019, 14:19   #1788   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

https://www.kickstarter.com/projects...icles-season-2

Pfff, blijft er cool uit zien, maar €577 zonder shipping om het spel volledig te hebben, is er mij wat over. En enkel een core box lijkt me in dit geval nu niet echt de moeite, zeker als de uitbreidingen achteraf niet gewoon in de winkel bij te kopen zijn.

Je kan niet alles hebben in't leven.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2019, 16:49   #1789   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
https://www.kickstarter.com/projects...icles-season-2

Pfff, blijft er cool uit zien, maar €577 zonder shipping om het spel volledig te hebben, is er mij wat over. En enkel een core box lijkt me in dit geval nu niet echt de moeite, zeker als de uitbreidingen achteraf niet gewoon in de winkel bij te kopen zijn.

Je kan niet alles hebben in't leven.
Ik zou S1 overwegen. Heel veel content, maps en scenario’s. S2 is duidelijk minder maar ik moet hem nog goed bekijken. Uitgesloten dat ik all-in ga voor S2.
Old 09-07-2019, 12:22   #1790   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Zaterdag The big score gespeeld.

Eenvoudig spel maar wel thematisch goed en het tweede deel waarin het push your luck is was echt spannend met 6.

Amusant en licht. Duur ook niet zo lang, zou ik zeker opnieuw spelen als luchtig tussendoortje. Het is gewoon een tof spel. De components zijn dik oké, de 3D bank om te overvallen ziet er leuk uit.

Leuke en thematische verrassing ook dat er onder de box insert nog een enveloppe met een extra personage verstopt zit. Heel coole extra.

Last edited by Maniac; 09-07-2019 at 12:27..
Maniac is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules