Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 17-06-2019, 21:05   #1361   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Xefox View Post
Ik heb 2 kinderen die halftijds bij mij wonen
Ze staan op m'n loonfiches ten laste, maar heb nu even gevraagd als dat bij m'n ex zo is nog niet. Maar dat aspect heeft enkel impact op je netto bedrag van je werkgever I guess.

Hun adres staat bij de mama en er staat niets op papier wat betreft regelingen.

Mag ik die op de belastingsaangifte bij mij ten laste zetten of niet?
Het fiscaal voordeel van crθche bv snap ik dat maar bij 1 persoon kan, maar dat feit van ten laste geen idee.

Het scheelt €2000 (800 geven of 1200 krijgen) als ik dat wel of niet doe...

Als niemand hier advies heeft, kan het belastingskantoor daar mee helpen?

Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk
waar zijn ze gedomicilieerd? Is er een uitspraak van de rechter?
https://financien.belgium.be/nl/part...laste/kinderen

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2019, 14:10   #1362   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Bedankt voor de links en info.
Blijkt dat ik gesjareld ben
Zal document moeten laten opmaken enz voor volgend aanslagjaar.
Wel zuur.
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2019, 11:08   #1363   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Bij het invullen van mijn aangifte staan, in tegenstelling tot vorig jaar, redelijke bedragen voor-ingevuld bij 1271 en 2271. Vorig jaar was die bij mij 0 en m'n vrouw 94 euro, dit jaar resp. 840 en 760 euro. Echter vind ik nergens terug waar we deze 'extra inkomsten' aan te danken hebben.

Iemand een idee?
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2019, 11:50   #1364   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Doet gij iets creatief?
kar is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2019, 11:54   #1365   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Doet gij iets creatief?
Nope
Old 03-07-2019, 13:36   #1366   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Kijk eens bij de bijlagen? Vakken die vooraf ingevuld zijn komen voort uit documenten dat ze ontvangen hebben.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2019, 13:38   #1367   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Bij het invullen van mijn aangifte staan, in tegenstelling tot vorig jaar, redelijke bedragen voor-ingevuld bij 1271 en 2271. Vorig jaar was die bij mij 0 en m'n vrouw 94 euro, dit jaar resp. 840 en 760 euro. Echter vind ik nergens terug waar we deze 'extra inkomsten' aan te danken hebben.

Iemand een idee?
Ben je zelfstandige?
1271 betreft faillissementsverzekering of crisis uitkering zelfstandigen.
Old 03-07-2019, 14:12   #1368   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Kijk eens bij de bijlagen? Vakken die vooraf ingevuld zijn komen voort uit documenten dat ze ontvangen hebben.
Niks te zien, net zo bizar
Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Ben je zelfstandige?
1271 betreft faillissementsverzekering of crisis uitkering zelfstandigen.
Dat vond ik ook op Google maar aangezien ik geen zelfstandige ben laat staan failliet gegaan ben dacht ik dat ik verkeerd keek.

De getallen schrappen zorgt voor een extra €700 dat we terug krijgen.
Old 03-07-2019, 14:34   #1369   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Geen andere uitkeringen, ziekteverlof, ouderschapsverlof,... gekregen in 2018 die ze in een verkeerd vak hebben gestoken?

Op je brief is deze code basicly "uitkeringen - andere"
Old 03-07-2019, 14:45   #1370   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Geen andere uitkeringen, ziekteverlof, ouderschapsverlof,... gekregen in 2018 die ze in een verkeerd vak hebben gestoken?

Op je brief is deze code basicly "uitkeringen - andere"
Nee, in 2018 hebben we geen ouderschapsverlof genomen. Dat was ook m'n eerste idee, alhoewel bedrag niet klopt, maar laatste keer was 2017.

Ik heb even een flexijob gedaan maar dat bedrag was veel kleiner en stond correct bij loon ingevuld. Partner heeft niks extra gedaan.

Staat inderdaad bij 'Andere', wat het uitzoeken niet makkelijker maakt
Old 03-07-2019, 15:46   #1371   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Als het niet bij de bijlage steekt, jij van niets weet en geen andere documenten hebt ontvangen van bv verzekering/mutualiteit, zou ik dat gewoon weglaten?

Ik neem aan dat ze wel een logische check zullen doen tussen de voor-ingevulde brief en uiteindelijke ontvangst. En als er dan toch iets zou zijn dat jij vergeten bent, zullen ze wel bellen...

Vooral door het ontbreken van bijlage over dit bedrag, lijkt het mij een foutje.
Old 03-07-2019, 19:43   #1372   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Heb het zo gedaan we zien wel
Old 08-07-2019, 20:50   #1373   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Zeg Lijkkist, wat is dat voor kwakkelnederlands: "toegang hebben tot tax-on-web."

Hebben Nigerianen dat gespoofed?
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2019, 21:21   #1374   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

hebt ge een mail gekregen net van ons?
If so: de project lead van TOW volgt lessen Nederlands en vindt het niet meer nodig dak zijn mails nalees

Als het op de site staat ergens, wil ik het gerust eens langs dienst 'Leesbaarheid' laten passeren.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 08-07-2019, 21:27   #1375   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Pff, adobe downloaden op PC want Doccle trek op geen kloten

En ERR_CONNECTION_RESET
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
Old 08-07-2019, 21:29   #1376   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
hebt ge een mail gekregen net van ons?
If so: de project lead van TOW volgt lessen Nederlands en vindt het niet meer nodig dak zijn mails nalees

Als het op de site staat ergens, wil ik het gerust eens langs dienst 'Leesbaarheid' laten passeren.
Bij het begin, als ge het reglement moet lezen enzo.

In een button.

Potvolkoffie die luie federale Walen toch sevves stem ik op den NVA of het VB ιιn pot nat gij daar in Bruxelles in u ivoren toren :schuimbek:

Oh en ERR_CONNECTION_RESET
Old 08-07-2019, 21:34   #1377   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Khebt gemeld dat plat ligt.

Fidoh vond het te lang

Old 08-07-2019, 22:01   #1378   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Nee, serieus, maar hebben Dries Van Langengenhove of Liesbeth Homans nog geen klacht ingediend?

Weet ge wat, ik mail het naar Thao Francken!!!
Old 09-07-2019, 14:47   #1379   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Mijn wederhelft kreeg van de RVA fiche 281.13, een fiscaal attest met negatieve saldi vanwege terugbetalingen van werkloosheidsuitkeringen. Nog een laatste cadeautje van het faillissement van haar vorige werkgever. Op dat attest zijn zes codes vermeld waar ik het negatieve saldo (een dikke €3000) mag aftrekken. Slechts in twee van die zes codes staat een bedrag, wat samen zo'n €600 is. Die twee codes mag ik dan gewoon op nul zetten en verder niets, neem ik aan?
Old 09-07-2019, 15:03   #1380   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Denk dat je dan best even contact neemt met je belastingskantoor, want (imo) moet die andere 2.400 EUR ook verwerkt kunnen worden.
Ook sowieso duidelijk in de bijlage vermelden.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules